Els espais són ambients de joc, experimentació intuïtiva i de descoberta preparats per l'equip de mestres.
Espais

Els espais són ambients de joc, experimentació intuïtiva i de descoberta preparats per l'equip de mestres.
Es duen a terme a l'Educació Infantil tres tardes per setmana. Cada espai està format per un grup reduït de nens i nenes d'edats barrejades entre els 3 i els 6 anys afavorint, així, propostes de treball més riques i d'atenció individualitzada.
Tots els espais propicien situacions de joc i aprenentatge que permeten desenvolupar les diferents habilitats i capacitats dels infants, partint de la utilització de materials diversos i atractius pensats i elaborats específicament per a cada espai.
A cada espai es vetlla perquè hi hagi joc simbòlic relacionat amb la temàtica que s'ofereix en aquella classe.
- L'espai de la Grana possibilita manipular i experimentar amb diferents elements naturals a fi de percebre, mitjançant els sentits, les qualitats perceptibles dels objectes (textura, forma, olor, color, so, densitat o pes). Són aliments naturals com la pasta alimentícia, llegums, cereals, farines i, en general, tots aquells productes de gra.
- L'espai de Construccions ofereix materials per treballar el volum i l'orientació espacial amb diferents elements i objectes com peces de fusta, encaixos, construccions amb materials reciclables, peces apilables...
- L'espai de Personatges disposa d'una gran varietat de disfresses i complements per poder fer un joc a partir de la invenció d'històries per part dels propis infants.
- L'espai de l'Aigua permet experimentar a nivell sensitiu les possibilitats que ofereix l'aigua en contacte amb altres elements i/o objectes (densitat, temperatura, transformacions...)
- L'espai de Llum i Ombres permet jugar i experimentar amb els efectes de les llums descobrint qualitats com la opacitat, les transparències, ombres xineses.... Material específic (material translúcid i taula de llum).
- L'espai del Càmping permet incidir en propostes comunicatives i de lectoescriptura (escriure postals-servei de correu intern a l'escola...), així com una aproximació a les llengües estrangeres que conviuen a l'escola (anglès, italià, àrab...)
- L'espai de l'Obrador ofereix la possibilitat d'experimentar amb diferents tècniques i elements plàstics per desenvolupar la creativitat de cada infant. Propostes plàstiques amb varietat d'elements per crear art.
- L'espai Exterior és on troben propostes de jocs individuals i col·lectius, des de poder jugar amb aigua i terra, jocs d'habilitats, cooperatius...
- L'espai del Cos es fa a la sala de psicomotricitat. És un espai on es parteix del joc espontani propiciant les relacions internivells.
|
Els éssers humans al llarg de la història de la humanitat hem desenvolupat molts llenguatges per expressar-nos estèticament. Som éssers socials i creatius per naturalesa però també en podem aprendre i adquirir els coneixements dels altres. |
Petits grups heterogenis que en diàleg interactiu realitzen tasques amb la dinamització d'una persona adulta. |
La psicomotricitat, basada en el joc espontani, és una eina que ajuda a reforçar la confiança i la segurat dels infants. |
Els projectes desperten l'interès per aprendre: els coneixements que adquirim van lligats a processos per entendre la vida real. |
El moment de l'entrada i la sortida de l'escola s'acompanyen amb música. |
Esmorzem fruita i fruits secs i al menjador tenim cuina pròpia, ecològica, de temporada i de proximitat. |
Servei d'Acollida Matinal, Servei d'Acollida Vespertina, activitats complementàries i casals |